sobota, 6 września 2014

"Dobry ojciec" Diane Chamberlain

Tytuł oryginału: The Good Father
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Seria: Kobiety to czytają!
Data wydania: 5 sierpnia 2014
Liczba stron: 392


Diane Chamberlain uwielbiam i zawsze z wielką przyjemnością czytam jej książki. "Dobry ojciec" to już ósma pozycja tej autorki która ukazała się w Polsce, a zarazem siódma książka w klubie "Kobiety to czytają!". Każda jej powieść przesycona jest emocjami, niejednokrotnie poruszane są w nich tematy trudne, a zarazem ważne obok których nie sposób przejść obojętnie.

Travis ma tylko dwadzieścia trzy lata, jest młodym mężczyzną z dość dużym bagażem doświadczeń. Cztery lata temu został ojcem i od tego czasu samotnie wychowuje swoją córeczkę Bellę. Jego życie jest trudne, ale dość poukładane. Niestety los bywa przewrotny... W jego domu wybucha pożar w którym ginie jego matka, do tego traci cały dobytek, przez co zmuszony jest zamieszkać razem z córką w rozsypującej się przyczepie. W międzyczasie pojawiają się problemy z pracą. Travis powoli traci grunt pod nogami, a jego życie zaczyna się rozpadać. Rękę wyciąga do niego nowo poznana dziewczyna Savannah proponując mu dobrze płatną pracę u swojego znajomego w Raleigh. Mężczyzna nie widząc innego wyjścia wraz z Bellą przenoszą się do furgonetki, która momentalnie staje się ich nowym domem i wyruszają w wyznaczonym kierunku.
W kawiarni w której zatrzymują się na śniadanie poznają kobietę imieniem Erin, którą doświadczenia życiowe również sprowadzają do Raleigh. Ich spotkanie jak się okaże nie będzie zwykłą kwestią przypadku, a przeznaczeniem które sprawiło że spotkali się po to aby pomóc sobie nawzajem. Tak więc Travis zostawia Bellę pod opieką Erin i udaje się na spotkanie ze swoim nowym pracodawcą. Niestety to co obiecywała Savannah okazuje się zwykłym kłamstwem, a praca jaka zostaje mu zaproponowana to nic innego jak udział w przestępstwie. Travis zostaje przyparty do muru, lecz brak pieniędzy, głód i perspektywa stracenia dziecka sprawiają że decyduje się na krok który diametralnie zmieni jego dotychczasowe życie...

Historia którą przedstawia Chamberlain jest historią niebanalną, która wzrusza, a jednocześnie wzbudza zachwyt. Prowadzona jest z perspektywy trzech narratorów, co bardzo mi odpowiada. Jest to zarazem mój ulubiony typ narracji, gdyż bardzo lubię zagłębiać się w życie każdego z bohaterów i powoli poznawać ich losy, odczucia i spojrzenie na dane sytuacje. Pytania które stawia nam autorka są trudne i ciężko znaleźć na nie jednoznaczną odpowiedź.
Bo jak daleko jesteśmy w stanie się posunąć by zapewnić swojemu dziecku byt? Co zrobić gdy w jednej chwili życie rozsypuje się na kawałki? Ile w stanie jesteśmy poświęcić dla osób które kochamy? Co czyni nas dobrym rodzicem? I co tak naprawdę jest w naszym życiu najważniejsze?

"Dobry ojciec" to książka piękna i mądra, która niejednokrotnie zmusza do refleksji. Porusza serca i na długo zostaje w pamięci. Mimo iż była dość przewidywalna, to i tak czytało mi się ją rewelacyjnie. Myślę że nic nie byłoby w stanie zepsuć mi tej lektury, gdyż odkąd zaczęłam czytać wiedziałam że przepadłam bez reszty. Jak zwykle się nie zawiodłam, a emocje które towarzyszyły mi podczas czytania sprawiły że mam ochotę na więcej i wręcz nie mogę się doczekać kiedy znów będę mogła sięgnąć po kolejną książkę Diane Chamberlain.


MOJA OCENA:
10 / 10

8 komentarzy :

  1. Jak kiedyś natknę się na tą książkę, to z chęcią przeczytam :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie, mało kiedy można się natknąć na historię samotnego ojca. Jeszcze tak młodego ojca... Całkiem możliwe, że się na nią kiedyś skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że ta autorka wydała już u nas osiem książek. A ja jeszcze nie poznałam jej twórczości, co za wstyd!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szybciutko musisz nadrobić! Autorka pisze dość podobnie do Jodi Picoult. A co za tym idzie... jeśli lubisz Picoult to na bank spodobają Ci się powieści Chamberlain :)

      Usuń
  4. Wczoraj przyniosłam tę książkę z biblioteki i niedługo zabieram się za nią. Do tej pory przeczytałam cztery książki autorki i każda była rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem czy i ta Ci się spodoba :). Mam również nadzieję że będę mogła przeczytać Twoją recenzję.

      Usuń
  5. Lektura niełatwa, ale takie właśnie lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję się zachęcona do czytania:)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że jesteś! Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka